Slažem se

>>|||

Fizičari kažu kako su potvrdili postojanje nove forme materije u otkriću koje su ocijenili kao otkriće od 'kozmičkog značaja'. Nova forma materija, pod nazivom ekscitonij (excitonium), teorijski je poznata preko 50 godina, no sada su je fizičari i eksperimentalno potvrdili. Ekscitonij je građen od čestica ekscitona, što su vezana električki neutralna stanja elektrona i šupljina. Kada se elektron pobudi i ode na višu energetsku razinu, ostavlja prazninu iza sebe.

A ta se praznina potom može ponašati kao da je čestica, s pozitivnim nabojem. Kako ima pozitivan naboj, praznina privlači druge elektrone, sparujući ih i tvoreći novu česticu - bozon - poznat kao eksciton. U novom eksperimentu znanstvenici sa Sveučilišta Illinois College of Engineering proučavali su metal dihalogenid titanij diselenid (1T-TiSe2). Zanstvenici su mogli ponoviti isti rezultat pet puta na drugačijim kristalima. Phys