Slažem se

>>|||

Foto: NASA/JPL-Caltech/GSFC

Divovske crne rupe su milijune puta masivnije od sunca i nalaze se u centrima galaksija. Astronomi su prije smatrali kako one nemaju utjecaja na formiranje zvijezda u patuljastim galaksijama, no nova studija znanstvenika sa Sveučilišta Portsmouth je dokazala da su i one ipak igrale ulogu. Rezultati studije su značajni i iz razloga što je patuljastih galaksija daleko više nego velikih, te će njihovo razumijevanje dati tipičniju sliku razvoja galaksija. Znanstvenici kažu kako trebaju shvatiti patuljaste galaksije kako bi shvatili razvoj velikih sustava.

Supermasivne crne rupe mogu regulirati mogućnost galaksije u kojoj se nalaze za stvaranje novih zvijezda kroz proces zagrijavanja. Crne rupe pokreću energiju preko snažnih vjetrova, a kada taj vjetar pogodi molekularne oblake u kojima će se formirati zvijezda, zagrijava plin što spriječava kolabiranje na novu zvijezdu. Phys